بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» vmware چیست ؟

VMware چیست؟ چه کار میکند؟

Vmware یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای مجازی سازی است که از سال 2005 به بازار عرضه شده است. در این دوره ، این نرم افزار توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته و جوایز بسیاری را از مدیران IT دریافت کرده است.


این نرم افزار می تواند چندین ماشین مجازی را با سیستم عامل های مختلف و کنترل پنل ها روی سیستمی پیاده سازی کند که می توانید مجازی سازی کنید.


این نرم افزار میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد که می تواند کارایی تولید نرم افزار را بهبود بخشد ، هزینه ها را کاهش دهد ، انعطاف پذیری را افزایش دهد و روش ایمن تری برای پاسخ به برنامه ها فراهم کند. .


نصب VMware در رایانه رومیزی اولین مرحله در تبدیل ساختار IT موجود به ساختار مجازی است.

نصب VMware در رایانه رومیزی اولین مرحله در تبدیل ساختار IT موجود به یک ساختار مجازی است. علاوه بر ساده سازی عملیات توسعه نرم افزار و آزمایش و تسریع در توسعه برنامه ، VMware Workstation با مهاجرت از یک سیستم عامل به سیستم دیگر و آزمایش سازگاری آن ، از سازگاری برنامه و اجرای عملی آن اطمینان حاصل می کند. آسیب رساندن به شبکه یا سایر برنامه های در حال اجرا.


این ویژگی و برخی دیگر از ویژگی های VMware آن را به ابزاری اساسی برای توسعه دهندگان فناوری اطلاعات و مدیران سیستم تبدیل کرده است.


یکی از توابع ویژه نرم افزار تقسیم کلیه سیستم های مجازی است به عنوان مثال منابعی که برای هر سیستم فراهم می کند آنقدر دقیق هستند که به نظر می رسد هر سیستم دارای سخت افزار جداگانه ای است.

با استفاده از VMware می توان شبکه های مجازی پیچیده ای ایجاد کرد و همزمان می توان در بسیاری از محیط ها نرم افزارهای مختلفی را اجرا کرد که همه این کارها را می توان در یک سیستم انجام داد.


با استفاده از VMware ، می توانید یک سیستم عامل جدید را بدون نیاز به مجدد تقسیم هارد دیسک نصب کنید ، و می توانید بدون نیاز به بوت سیستم ، بین سیستم عامل های نصب شده حرکت کنید.

VMware vSphere

یکی از بهترین محصولات VMware vSphere است. vSphere خود شامل بسیاری از محصولات از جمله ESXi hypervisor و مجموعه برنامه vCenter است.


ESXi چیست؟

ESXi یک سیستم عامل است که روی گروهی از سرورهای سازمانی نصب شده است. ESXi توسط VMKernel پشتیبانی می شود و ماشین های مجازی را برای برقراری ارتباط مدیریت می کند. VMKernel به طور مستقیم میزبانی بین منبع و ماشین مجازی را کنترل می کند. کاربران می توانند با استفاده از vSphere مستقیماً به ESXi IP متصل شده و ماشین های مجازی خود را شروع کنند.

vCenter چیست؟

مدیریت میزبان می تواند در یک محیط آزمایشگاهی انجام شود ؛ اما در یک محیط سازمانی ، از چندین میزبان با چندین حافظه و اجزای شبکه استفاده خواهد شد. برای استفاده از توابع سازمانی vSphere ، مانند سرورهای مشابه ، Vmotion و DRS ، باید از سرور vCenter استفاده کنیم.


VCenter Server یک محصول رسمی است که به شما امکان می دهد ماشین های مجازی را از یک مکان خاص پیکربندی ، پیاده سازی و مدیریت کنید. VCenter برای مدیریت چندین میزبان ESXi استفاده می شود. vCenter Server خود یک ماشین مجازی است که هنگام نصب vSphere اجرا می شود.


هر محیط مجازی حداقل به یک سرور vCenter نیاز دارد. پس از نصب ، از طریق GUI می توان به vCenter دسترسی پیدا کرد تا همه م componentsلفه های مجازی مدیریت شوند. VCenter برای مدیریت ماشین مجازی ، مدیریت دامنه و مدیریت زیرساخت استفاده می شود.

VMware vCloud

VMware vCloud یک نرم افزار تعریف شده است که بر اساس vSphere خصوصی اجرا می شود. این نرم افزار یک راه حل کامل ابری را با مجازی سازی مرکز داده ، عملیات خودکار ، زیرساخت های بسیار قابل دسترسی و انعطاف پذیر فراهم می کند.


VMware vCloud شامل چندین کلید پیکربندی است. از vSphere برای محاسبات و vRealize Automation برای قوانین محاسبه استفاده می کند.


VMware vCloud

زیرساخت بیش از حد همگرای VMware یا HCI

یکی از آخرین رویکردهای VMware مجازی سازی مرکز داده مبتنی بر سخت افزار است. از زمان انتشار vSphere 5.0 در سال 2014 ، VMware دو محصول را برای مجازی سازی شبکه های حافظه و مرکز داده راه اندازی کرده است. یک مرکز داده سنتی شامل چندین میزبان ESXi ، دستگاه های ذخیره سازی ، سوئیچ های SAN و لایه های زیرساخت شبکه است. VMware vSAN و VMware NSX یک لایه حافظه مجازی و یک لایه شبکه مجازی در یک زیرساخت بیش از حد همگرا ایجاد می کنند.

vSAN نرم افزاری است که برای ذخیره سازی سازمانی تعریف شده است. این نرم افزار می تواند از هر حافظه سرور به عنوان بخشی از یک حافظه مجازی بزرگتر استفاده کند. در مقایسه با روش سنتی ، این عملکرد حافظه را بسیار بهتر می کند.


VMware اخیراً نرم افزاری را با نام NSX راه اندازی کرده است. این نرم افزار می تواند کل شبکه را مجازی سازی کند. NSX می تواند هر نوع فایروال ، سوئیچ ، روتر یا تعادل دهنده بار را مجازی سازی کند. NSX به شما امکان می دهد زیرساخت ها را به قسمت های مختلف شبکه تقسیم کنید تا امنیت شبکه بهبود یابد.


محصولات دسک تاپ Vmware

تمام نرم افزارهای معرفی شده تاکنون برای خدمات زیرساختی مرکز داده استفاده می شوند. اما VMware در محیط دسک تاپ نیز از امکانات زیادی برخوردار است. VMware به سیستم های لینوکس و ویندوز امکان استفاده از ماشین های مجازی را می دهد.

VMware Horizon نام دسک تاپ مجازی است که به دسک تاپ و برنامه ها امکان می دهد تا به طور مستقیم در هر ایستگاه کاری به کاربران خدمات ارائه دهند. این نرم افزار معمولاً در سازمانها استفاده می شود تا به كاركنان دسترسی به كانون توجه و كنترل رویه های احراز هویت اجازه دهد.


سرویس های ابری VMware را مدیریت کنید

خدمات VMware Cloud Services را برای خدمات ابری براساس زیرساخت ارائه می دهد. این سرویس ها افراد و سازمان ها را قادر می سازد تا شخصاً از محصولات VMware استفاده کنند. بسیاری از سازمان ها به خدمات ابری روی آورده اند. بنابراین ، استفاده از مدیریت سرویس ابری VMware در حال افزایش است.


در نتیجه

VMware نرم افزار مجازی سازی برای میزبان های مجازی است. ماشین های مجازی VMware چندین سیستم عامل را قادر می سازد تا بر روی سرور اجرا شوند. در یک سرور فیزیکی حداکثر 16 ماشین مجازی وجود دارد. Vmware از تمام سیستم عامل های لینوکس ، ویندوز و یونیکس پشتیبانی می کند. ماشین های مجازی VMware به شما امکان می دهد حداکثر استفاده از منابع سرور را داشته باشید.


به طور کلی ، VMware به شرکت های میزبان وب کمک می کند تا با تلفیق میزبان های مجازی در سرورها ، هزینه ها را کاهش داده و سیستم های عامل ، مراکز داده ، سرویس های ابری ، فضای ذخیره سازی ، شبکه و نرم افزارهای دسکتاپ را بهتر مدیریت کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده